Accord V6 Forum banner

1 - 20 of 26 Posts

·
Registered
Joined
·
56 Posts
Discussion Starter #1
Hi everyone..been a while since I've been on here
I was thinking about ether getting a ECU re flash or a j-pipe...just wanted to know what should i do first?

http://www.youtube.com/watch?v=885Xa6OkGnk
many of you prob already seen this video...currently these are my latest mods on the car. So let me what should i be doing next?
thanks
 

·
Wheelgap = sleeper mod
Joined
·
3,038 Posts
Do you mean an ECU tune? There is no reflash for our cars.

I'd say get a jpipe. You have intake, exhaust and a test pipe. Get the jpipe and love the extra torque bump it gives you low-to-mid range. Just my .02

ibatlp
 

·
Registered
Joined
·
56 Posts
Discussion Starter #5
yeah an ECU tune...hmmm someone told me there was a reflash for our cars
oh well...mbr311 put some videos up so i can see how yours is
 

·
Tee-Ooh-Double-Dee
Joined
·
2,701 Posts
J-pipe hands down. Do eeett!
 

·
Wheelgap = sleeper mod
Joined
·
3,038 Posts
yeah an ECU tune...hmmm someone told me there was a reflash for our cars
oh well...mbr311 put some videos up so i can see how yours is
Tune is possible but make sure you read up on it. Our ECU likes to negate tunes after awhile. There is no reflash...

I don't have a video camera so no vid clips. The jpipe doesn't make the car louder, just deeper.

Honestly for the price, there isn't a better power mod IMO. It's something you can use on a daily basis (low-to-midrange torque). :up:
 

·
Registered
Joined
·
101 Posts
Hi everyone..been a while since I've been on here
I was thinking about ether getting a ECU re flash or a j-pipe...just wanted to know what should i do first?

http://www.youtube.com/watch?v=885Xa6OkGnk
many of you prob already seen this video...currently these are my latest mods on the car. So let me what should i be doing next?
thanks
im pretty sure only a dealership can "flash" an ECU...otherwise its illegal as far as i know. especially if the car is under warranty, by doing this it completely voids it no matter what.
 

·
Registered
Joined
·
56 Posts
Discussion Starter #10
so put j-pipe first then do the ECU tune?...has anyone done the ECU tune?
and if so what was the hp difference,torque difference ect.
 

·
Registered
Joined
·
56 Posts
Discussion Starter #11
Tune is possible but make sure you read up on it. Our ECU likes to negate tunes after awhile. There is no reflash...

I don't have a video camera so no vid clips. The jpipe doesn't make the car louder, just deeper.

Honestly for the price, there isn't a better power mod IMO. It's something you can use on a daily basis (low-to-midrange torque). :up:
Lol buy an video camera/ borrow it
If anyone is selling a used j-pipe that is in good condition I'll take it :)
 

·
Wheelgap = sleeper mod
Joined
·
3,038 Posts
im pretty sure only a dealership can "flash" an ECU...otherwise its illegal as far as i know. especially if the car is under warranty, by doing this it completely voids it no matter what.
:rofl4:
 

·
346hp/300tq @ 4psi
Joined
·
3,014 Posts
unless your FI or going with more displacement (3.2, 3.5 etc,..) ECU tuning is pointless :/

intake and exhaust mods should always be first on the list.
 

·
Registered
Joined
·
56 Posts
Discussion Starter #14
unless your FI or going with more displacement (3.2, 3.5 etc,..) ECU tuning is pointless :/

intake and exhaust mods should always be first on the list.
K...i was thinking about putting a supercharger in but not going to cuz i got AT :(..not worth it
but buying a 8th gen soon :) black on black
 

·
J33 w/TL LSD 6 Speed
Joined
·
1,586 Posts
Tune is possible but make sure you read up on it. Our ECU likes to negate tunes after awhile. There is no reflash...
It does if done on the A-pex'i unit, AEM FIC will hold the tune and actually controls sensors instead of tricking them, as Paul explained to me.
 
1 - 20 of 26 Posts
Top