Accord V6 Forum banner
381 - 399 of 796 Posts
Hé serge....NVA-AV6 vertelde me dat de j35a3 niet op de versnellingsbakken van de 6e of 7e generatie past...heb je hier meer inzicht in??....
NVA-AV6 - "Het J35A3-blok past niet op onze versnellingsbakken van de 6e of 7e generatie, je hebt een J32A3-blok nodig. Ik krijg het blok nieuw van Acura voor $600 verzonden.".....
Ik moet iets gemist hebben. Post # 361 stelt dat we de J35A3 en A4 in de 6e generatie kunnen gebruiken zonder aanpassingen.

Discussion starter · #382 · (Edited)
Hé serge....NVA-AV6 vertelde me dat de j35a3 niet op de versnellingsbakken van de 6e of 7e generatie past... heb je hier meer inzicht in??....
NVA-AV6 - "Het J35A3-blok past niet op onze 6e of 7e generatie versnellingsbakken, je hebt een J32A3-blok nodig. Ik krijg het blok nieuw van Acura voor $600 verzonden.".....
Oneens.
J35A3 is van '01-02 MDX en 6e generatie 4AT zou er direct in moeten passen. Het is identiek aan J35A4 '02-04 Odyssey. Er zijn verschillende swaps gedaan met beide op AV6 en ik heb van mijn monteur nooit problemen met de pasvorm gehoord.

J35A5 MDX is degene die niet op beide generaties werkt.
En J32A3 werkt niet op 6e generatie. AV6. Zie mijn lijst hierboven.

Oneens.
J35A3 is van '01-02 MDX en 6e gen 4AT zou er precies in moeten passen in dat blok. Het is identiek aan J35A4 '02-04 Odyssey. Er zijn verschillende swaps gedaan met beide op AV6 en ik heb van mijn monteur nooit problemen met de pasvorm gehoord.

J35A5 MDX is degene die niet op beide generaties werkt.
En J32A3 werkt niet op 6e gen. AV6. Zie mijn lijst hierboven.
Zijn alle J35-motoren die compatibel zijn met de 6e generatie V6 Accord compatibel met de Comptech S/C?

Tussen de J35A3 en J35A4, welke zou een betere swap zijn en kan een van beide (waarschijnlijk met negatieve resultaten) worden gebruikt met de 6e generatie V6-transmissie?

Ik zal vanavond of morgenavond NicePetas motor maken en foto's maken met een liniaal van alle drie de blokken die ik heb, kan iemand hier foto's maken van zowel de J30A1- als de J32A2-blokken met een liniaal, zodat we ze allemaal kunnen vergelijken en dit kunnen oplossen, ik probeer geen ruzie te beginnen, ik wil gewoon dat we allemaal op dezelfde pagina staan met feiten om ons allemaal te ondersteunen.

Ok, dit maakt me gek, ik heb een J35A3 (van een kernmotor), J30A4, J32A3 blokken, ik weet zeker dat het belhuispatroon van de J35A3 verschilt van de J30A4/5 en J32A3.

Nu heb ik tegenstrijdige informatie gekregen van verschillende leden over de compatibiliteit van J30A1/J32A2 en 7e generatie MT's, als 7e generatie versnellingsbakken compatibel zouden zijn, dan zou de J35A3 dat niet zijn.

Ik zal vanavond of morgenavond NicePetas motor maken en foto's maken met een liniaal van alle drie de blokken die ik heb, kan iemand hier foto's maken van zowel de J30A1 als de J32A2 blokken met een liniaal zodat we ze allemaal kunnen vergelijken en dit kunnen oplossen, ik probeer geen ruzie te beginnen, ik wil gewoon dat we allemaal op dezelfde pagina staan met feiten om ons allemaal te ondersteunen.
Ik snap het. Iemand hier, (ik denk RichieV6) heeft een 05 TL MT gekoppeld aan zijn J30A1. Ik heb een volledig gestript J30A1 blok op een standaard. Laat me weten als ik kan helpen.

Ik begrijp je. Iemand hier, (ik denk RichieV6) heeft een 05 TL MT gekoppeld aan zijn J30A1. Ik heb een volledig gestript kale J30A1-blok op een standaard. Laat me weten als ik kan helpen.
Kun je het van de standaard halen om een duidelijke foto te krijgen met een liniaal voor perspectief?

Kun je het van de standaard halen om een duidelijke foto te krijgen met een liniaal voor perspectief?
Ik kan het waarschijnlijk wel met enige moeite. Maar het zou gemakkelijker zijn om de metingen te doen terwijl het op de standaard staat. Ik weet wel hoe ik een meetlint moet lezen. :D

Eerst moet ik me verontschuldigen, nadat ik de bloktag met een plat bestand heb schoongemaakt zodat ik het kon lezen, heb ik een J35A5 blok, geen A3 blok zoals ik dacht, verdomde corrosie.

Hoe dan ook, ik zal morgen nog steeds foto's plaatsen van de J32A3 die precies hetzelfde is als een J30A4/5 en de J35A5 voor de lol. Ik zou graag nog steeds foto's willen zien van een J30A1 en J32A2 en indien mogelijk een J35A3.

Zoals vermeld in de top post van deze pagina door 02AV6, nee, de J35A5 zal ook niet op de 7e generatie worden vastgeschroefd, dus dat is uit, PCH kwam hier op de harde manier achter $$$$. Ook praat hij over het gebruik van de Oddessy-inwendige delen om op te boren tot 3,5L, hoewel deze de klus klaren en goedkoper zijn, gebruik ik de 06 Pilot-krukas en 07 Ridgeline-drijfstangen, dit zijn dezelfde onderdelen als gebruikt in een 04-06 MDX en zijn van billet gesmeed, niet poedergesmeed zoals de oddessy en J30A4/5 drijfstangen, dus dit zijn sterkere opties dan de oddesy-onderdelen (zeker beter voor FI-toepassingen).

Ook een ander item dat kan worden toegevoegd aan de lijst als je naar een 20 mm brede distributieriemtoepassing gaat zoals de J30A4/5, J32A3 zijn de nieuwe 07TL-S holle nokken, deze hebben een veel grotere VTec-duur en zijn meer dan een pond lichter dan standaard massieve nokken, ze lijken ook gesmeed te zijn, ik heb een idee hoe ik A1/A2 timing setups kan retrofitten om de 20MM brede riem te accepteren, ik heb alleen een motor nodig om hem op te monteren om hem mee te testen.

Ook een ander item dat kan worden toegevoegd aan de lijst als je naar een 20 mm brede distributieriemtoepassing gaat zoals de J30A4/5, J32A3, zijn de nieuwe 07TL-S holle nokkenassen, deze hebben een veel grotere VTec-duur en zijn meer dan een pond lichter dan standaard massieve nokkenassen, ze lijken ook gesmeed te zijn, ik heb een idee hoe ik A1/A2 timing setups kan retrofitten om de 20MM brede riem te accepteren, ik heb alleen een motor nodig om hem op te monteren om hem mee te testen.
Verdomme, als je maar VEEL dichterbij was, zou ik je ze op mijn auto laten passen :)Er kunnen wat foto's van de J30A1 in de 6-versnellingsbak-harnasdraad staan die Richie_V6 is begonnen. SIRSIG heeft ook een draad waar hij wat foto's heeft van de J32A2 toen hij een nieuw vliegwiel en koppelingskit kreeg, er kunnen ook wat foto's van de J30A4 in tehre staan.

Eerst moet ik mijn excuses aanbieden, na het opschonen van de bloktag met een plat bestand zodat ik het kon lezen, heb ik een J35A5-blok, geen A3-blok zoals ik dacht, verdomde corrosie.
....
Zoals vermeld in de eerste post van deze pagina door 02AV6, nee, de J35A5 past ook niet op de 7e generatie, dus dat is eruit. Ook spreekt hij over het gebruik van de Oddessy-inwendige onderdelen om op te boren tot 3,5L, hoewel deze het werk zullen doen en goedkoper zijn, gebruik ik de 06 Pilot-krukas en 07 Ridgeline-drijfstangen, dit zijn dezelfde onderdelen als gebruikt in een 04-06 MDX en zijn billet gesmeed, niet poedergesmeed zoals de oddessy en J30A4/5 drijfstangen, dus dit zijn sterkere opties dan de oddesy-onderdelen (zeker beter voor FI-toepassing).
:siren:

Ik denk niet dat J30A4 of A5---'06 Pilot---'07 Ridgeline---'07 TL Type S krukassen en drijfstangen of koppen en blokken passen op J30A1 AV6 of J35A4 '02-04 Odyssey of andersom. Ik herinner me dat ik het gelezen heb.

En Serge (02AV6) heeft in deze thread al vermeld dat J35A5 niet werkt op de 6e en 7e generatie. Het lijkt erop dat hij geen tijd had of vergat zijn lijst bij te werken.
02AV6 said:
J35A5 MDX is degene die niet op beide generaties werkt

Hebben al deze hierboven vermelde motoren dezelfde montagepunten? Dezelfde uitlaatpoorten?
Ik probeer mijn zandauto te upgraden van een J30A1 en ben op zoek naar de grootste motor die al mijn aangepaste onderdelen accepteert die voor de 3.0 zandauto zijn gemaakt.
Ik heb dezelfde motorsteunen, transmissie (belhuizing) patroon en uitlaatpatroon nodig.
Ook de inlaathoogte en -lengte.
De 02-04 Odyssey-motor de grootste?

Ik heb geprobeerd mezelf een spoedcursus te geven door te lezen, maar kom niet met de juiste antwoorden.
Bedankt voor alle input!
Ik ben begonnen met een 3.0L in mijn zandauto en heb geüpgraded naar een 3.5.
Ik vond een '01 3.5 oydssey J35A1 shortblock (goedkoop) 9.4 comp en zette er een '01 3.2 J32A1 top end op. Het was zeer betaalbaar, maar ik heb het werk zelf gedaan. Hij draait 7# boost en een intercooler.

Dat ziet er echt schoon uit. Suspension Unlimited frame? Hoeveel meer pk's heb je gekregen door de J32 topend te gebruiken?
Ik heb een J35A4 met weinig kilometers gekocht.
Dat is 42 pk meer/44 tq. dan ik had, dus ik denk dat ik het verschil in een auto van 1600 pond zou moeten kunnen voelen.
Ik sprak met een lokale "honda" man die zandwagens maakt en hij zei dat als ik hem turbo oplaad, ik 325+ pk zal leveren. Ik gebruik een 091, dus ik wacht met de turbo tot ik deze zomer tijd heb om een mendeola trans te plaatsen.

381 - 399 of 796 Posts