Accord V6 Forum banner
421 - 440 of 796 Posts
Nou, samen met de J35A4 kreeg ik een Garrett GT35r, 44mm Tial wastegate en een 50mm Tial BOV.
Op zoek naar 350ish WHP bij 8 psi boost.
Project is vandaag begonnen, zal het jullie laten weten.
Bedankt voor de hulp.
Zal een dyno-grafiek plaatsen als het klaar is.

Ga je ook een versnellingsbak upgrade doen?
Ja, heb een Mendeola 2D opgehaald met alle weddle versnellingen.
Hij ligt op dit moment in de fabriek. Het ziet ernaar uit dat het een PITA is om over te schakelen naar de 2d van de busbak, plus de 2d heeft een grotere ingaande as en ik had een groter vliegwiel, koppeling, drukgroep nodig. De versnellingsbak upgrade was niet goedkoop... heeft het budget echt verpest..:mad:

Ja, een Mendeola 2D opgehaald met alle weddle-versnellingen.
Hij ligt op dit moment in de fabriek. Het ziet ernaar uit dat het een PITA is om over te schakelen naar de 2d van de busbox, plus de 2d heeft een grotere ingaande as en ik had een groter vliegwiel, koppeling, drukgroep nodig. De transmissie-upgrade was niet goedkoop... heeft het budget echt verpest..:mad:
Daarom koos ik voor een Megasand, het is meer een directe uitwisseling voor de 091. Ik moest wel nieuwe steunen maken, maar de locatie van de motor veranderde niet. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik dezelfde assen gebruikte.

Trouwens, ik heb 9" Honda-vliegwielen op voorraad.

Image

I have a question ive heard that that engine of certain acura's will fit the 98 accord v6 will the tranny fit too?
Ik ben geen expert, maar na VEEL lezen kan ik je vertellen dat het wel zo is.
Dezelfde bellhousing-patroon op de J32a1/J32a2 als de J30a1.
Ik heb echter gelezen dat de transmissies niet van extra pk's houden.

Daarom koos ik voor een Megasand, het is meer een directe uitwisseling voor de 091. Ik moest wel nieuwe steunen maken, maar de locatie van de motor veranderde niet. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik dezelfde assen gebruikte.

Trouwens, ik heb 9" Honda vliegwielen op voorraad.

Image
Ja, ik heb de Megasand opgezocht, maar na veel onderzoek ben ik verder gegaan met de Mendeola. De grotere ingaande as, de grotere R&P en de grotere lagers overtuigden me. Waarschijnlijk overdreven...
Ik zag je website, ik dacht dat je alleen adapters had... Ik had dat 9" wiel echt kunnen gebruiken.
Wat zijn je gedachten over een fase 4, 6-schijfs 8" die 350-400 pk aankan?
Als ik de koppeling opblaas, bel ik je.
Kennedy-adapters waren 2-3 weken verwijderd van het weer op voorraad krijgen.

Ja, ik heb de Megasand opgezocht, maar na veel onderzoek ben ik verder gegaan met de Mendeola. De grotere ingaande as, de grotere R&P en de grotere lagers hebben me overtuigd. Waarschijnlijk overdreven... Ik zag uw website, ik dacht dat u alleen adapters had... Ik had dat 9" wiel echt kunnen gebruiken. Wat vindt u van een stage 4, 6 puck 8" die achter 350-400 pk standhoudt? Als ik de koppeling opblaas, zal ik u bellen. Kennedy-adapters waren 2-3 weken verwijderd van het weer op voorraad krijgen.
Ik reed met een 8" stage 3 /6 puck en had geen probleem (behalve het opblazen van de bak). Ik denk dat ze zullen werken, maar een kortere levensduur zullen hebben dan een 9".

Waarom ben je voor de j35a4 gegaan en niet voor de a1- of a2-serie?
Niet echt zeker om eerlijk te zijn. Mijn tuner is degene die het voorstelde. Na veel onderzoek te hebben gedaan, ontdekte ik dat de 3.2 iets steviger was met betere ademhalingskoppen (1 mm klepverschil). Hij beweert dat het niet genoeg is om een verschil te maken en dat hij dezelfde dyno-nummers krijgt met beide. Ik wilde een lage kilometerstand en vond er een met 22k gedocumenteerde mijlen. Ik heb gezocht en kon geen 3.2 vinden met minder dan 60k mijlen. Rij je op benzine met die boost?

Rail- In deze foto, welke serieblok is dit? Ik zie niet veel ribbels rond de cilinders in vergelijking met het j32-blok. Dit lijkt op een van de eerdere j30-motoren of iets anders? Als het een 98-02 j30a1-blok is, vertel me dan iets over de krukas en als je foto's van die krukas hebt, zou dat een paar vragen beantwoorden die ik heb. Ik heb een goede reden, want de motor die ik bouw voor de SCMOD-auto die op de vorige pagina's is afgebeeld, wordt een 3.0 als de krukas van de 98-02 j30a1 van staal is. Heeft u informatie?
Ik heb een dood '02 3.0 blok met roterende assy in de schuur liggen, ik kan zien wat het heeft. Het afgebeelde blok is een J35A1.

Discussion starter · #434 ·
Mooie setup jongens, veel plezier :up2:. BTW, voor degenen die geïnteresseerd zijn en me nog steeds vragen naar 3.5L swaps voor 6e generatie. AV6 zijn er een paar suggesties:

3.5L NA:
J35A4 standaard compleet blok met J32A2 (10.5:1 CR) zuigers
J32A2 standaard complete koppen
J32A2 standaard spruitstuk

3.5L FI (optie 1) - complete J35A4 motor (10.0:1 CR zuigers)
3.2L FI (optie 2) - complete J32A2 motor ja standaard
3.5L FI (optie 3) - J35A4 blok en standaard krukas/vaste dek cilinder bussen/custom drijfstangen/custom zuigers met 9.0:1 CR + standaard J32A2 complete koppen/spruitstuk. Als er een custom gesmede krukas beschikbaar is - nog beter.
En zowel AV6 4AT als CL-S 6MT passen er zoals je weet precies in.

Verder - motormanagement/tuning. Helaas is de M62 Eaton (Comptech) supercharger zwak en raakt hij uitgeput bij 9-9.5psi, veel succes met het fabriceren van de MP90 of 112. Dus een custom turbo (zoals thinjim en habib hebben) is de juiste weg met een GT35R unit en 8psi daarop is meer dan genoeg.

Ik hoop dat het helpt.

Is Comptech S/C zwak?

Ik zou de M90 nog niet afschrijven...
Als je een grotere MP90 op de Comptech-as kunt plaatsen, is dat geweldig. Ik denk niet dat Serge heeft gezegd dat het onmogelijk is, maar het kost veel moeite, geduld en geld.

Discussion starter · #439 ·
Ja, MP90 is een grotere eenheid en het kost tijd/gereedschap/kennis/geduld om het te laten werken, aangezien de poorten verschillend zijn. Dus, alles is mogelijk en hangt ervan af hoe graag je het wilt, maar persoonlijk zou ik liever geld uitgeven aan een fatsoenlijke turbokit.

Heeft iemand alleen de RL-nokkenassen op de J30a1 geprobeerd?

Ik ben gewoon benieuwd. Ik heb dit draadje gevolgd.
Zou dit werken?
J30a1-blok met RL-nokkenassen. CLS-kop, IM en TB?

421 - 440 of 796 Posts