Ok, wracam z wizualnym dowodem i odpowiedziami na Twoje powyższe pytania
Oto zdjęcie pokazujące różnicę w zaworach dolotowych/wylotowych J32A2 (CL-S/TL-S).
Największy to zawór dolotowy o średnicy 36 mm w porównaniu do 30 mm wylotowego.
A oto zdjęcie pokazujące
różnicę między tłokami 3.5
Od lewej do prawej:
'05 Acura RL, '02-04 Honda Odyssey, 03-04 Acura MDX
Numer części tłoka
13010-RJA-000, 2005 RL, 50,47 USD, 36 mm/30 mm (zawory dolotowe/wylotowe)
13010-PGK-A01, 2002-2004 Odyssey, 29,89 USD, 30 mm/30 mm
a zawory Accord V6 mają 30 mm/30 mm.
A ponieważ tłok MDX jest dokładnie taki sam jak Odyssey, trzymajmy się Odyssey.
To udowodniony dowód pokazujący, że tłoki '05 RL idealnie pasują do dużych 36-milimetrowych zaworów dolotowych CL-S/TL-S podczas montażu głowic 3,2 l na bloku 3,5 l, podczas gdy tłoki '02-04 Odyssey wymagały usunięcia metalu, aby dopasować kieszenie zaworów.
Trzymajmy się po prostu Odyssey
Przy okazji, zestaw tłoków '05 RL po 50 $ za sztukę można kupić na stronie acuraautomotiveparts.org
Zatem
ci, którzy chcą głowic J32A2 (CL-S/TL-S) na kompletnym bloku J35A1 ('01 Odyssey), najlepiej postawić na tłoki '05 RL, w przeciwnym razie zdobądź tłoki '02-'04 Odyssey i zleć warsztatowi obróbkę "kieszeni" zaworów
Lub inną opcją są głowice '01-03 J32A2 (CL-S/TL-S) na bloku '01-03 J32A2 (CL-S/TL-S). Ale potrzebujesz wału korbowego i korbowodów Odyssey '01-03, jak wskazano na stronie 1 (patrz lista J35A1/J32A2) + tłoki '05 RL
Lub
ci, którzy chcą tylko wymienić blok 3.5, mogą użyć standardowych głowic 3.0, ale ze stratą mocy u góry:
TAG said:
Jeździłem z mocą 270+WHP, kiedy miałem SC i standardowy J30 z ciśnieniem 8,5 psi
Potem włożyłem silnik 01 ody i włożyłem SC i jechałem z tą samą mocą szczytową 270+WHP z 5,5. Zyskałem niesamowitą ilość momentu obrotowego. Wysokie pasmo obrotów wyglądało na lepsze, więc postanowiłem zmienić wałki rozrządu.
Dostałem zestaw głowic typu S i włożyłem je zamiast tego. Zrobiłem test na hamowni i teraz górne pasmo mocy było wyraźnie lepsze. Zrobiłem tylko kilka przejazdów, aby sprawdzić, czy głowice robią różnicę i sprawdzić A/F. Teraz konsekwentnie jeździłem 308 ...