Accord V6 Forum banner
41 - 60 of 796 Posts
Czy można uzyskać blok J35 z górnym silnikiem J32 do 10cr lub niżej? To naprawdę sprawi, że zastanowię się dwa razy nad moją konfiguracją.
 
Dla kombinacji J35/J30; chociaż stwierdza się, że wadą jest moc na wysokich obrotach, zastanawiałem się, czy TRACISZ moc na wysokich obrotach w porównaniu do silnika J30 w standardowej konfiguracji.
 
J35A4/J32A2
Zaleta: świetny cały zakres mocy, a zwłaszcza moment obrotowy.
Wada:
Z blokiem '03-04 Odyssey lub '03-04 MDX wymagany jest zakup tłoków Acura RL z 2005 roku (nowy zestaw 50 $ za sztukę) Jest to wciąż najlepsza opcja, ponieważ tłoki te mają prześwit dla dużych zaworów J32A2 (wlot) 36 mm, więc nie są wymagane żadne modyfikacje. Pomimo faktu, że mają wyższy stopień sprężania 11,0:1, nawet doładowanie może być tutaj używane z niskim doładowaniem do 7 psi z chłodzeniem międzystopniowym (przy założeniu bezpiecznego AFR).
Czy tłoki RL z 2005 roku pasują do zaworów j32A2? Jakie korbowody należy zastosować? Nie chcę kwestionować cię ani nic... ale skąd czerpiesz informacje...? Po prostu chcę mieć pewność, to wszystko..! :D

Wygląda na to, że w nadchodzącym tygodniu wpadnę do Acury... ;)
 
Doctor_X said:
Masz ?

Co oznaczają litery/cyfry PO J30 lub J32 lub J35?

np.: J30A1
J30A1
J = J-blok V6
30 = 3,0 litra
A1 = Jakie ma głowice
 
Hunsvotti said:
J30A1
J = Blok J V6
30 = 3,0 litra
A1 = Jakie ma głowice
Cóż, to numer rewizji, jak w samolotach. Po prostu coś na tyle istotnego zostało zmodyfikowane, aby zmienić numer. tj. głowice, co może być jedyną rzeczą!

Zastanawiam się tylko, czy 97 v6 również miał j30?
 
02AV6 said:
Ściany cylindrów MDX są grubsze i lepiej wytrzymują pękanie pod wpływem wysokich obciążeń termicznych/ciśnieniowych. Nieznacznie gorzej rozpraszają temperaturę w porównaniu z konstrukcją odlewaną wirnikowo J32A2, ale w żadnym wypadku nie powinno to utrudniać osiągów zarówno w pojazdach wolnossących, jak i doładowanych, chyba że występuje ekstremalne ciepło (bez chłodnicy powietrza doładowującego) generowane pod doładowaniem powyżej 6-7 psi.
Czy tak byłoby w przypadku osób, które używają 125 strzałów podtlenku azotu, tak jak ja?
 
Discussion starter · #49 · (Edited)
CL SLeePeR said:
Czy tłoki RL z 2005 roku pasują do zaworów j32A2? Jakie korbowody powinny być użyte? Nie chcę kwestionować twojej wiedzy ani nic z tych rzeczy... ale skąd czerpiesz informacje...? Chcę się po prostu upewnić, to wszystko..! :D Wygląda na to, że w nadchodzącym tygodniu wpadnę do Acury... ;)
Tak, tłoki '05 RL mają kieszenie zaworów 36 mm, które idealnie pasują do dużych zaworów (wlotowych) typu S. Obecnie jestem na wakacjach i dołączę zdjęcia po powrocie (po 10.). Jeśli chodzi o informacje, to pochodzą od znajomego znajomego, który pracuje w dziale części Acury ;) Oto, co mówi Acuranews:
Kuty wał korbowy RL jest podobny do tego z MDX, ale z poprawionymi przeciwwagami, aby pomieścić ciężar tłoków o wyższym stopniu sprężania. Dzięki wyższym, wzmocnionym koronkom, te nowe tłoki podnoszą stopień sprężania (w porównaniu do MDX) z 10,0:1 do 11,0:1. Poprzednia generacja 3.5 RL miała stopień sprężania 9,6:1. Podwyższony stopień sprężania jest kluczowym elementem wzrostu mocy w porównaniu do silnika poprzedniej generacji. Częścią powodu, dla którego ten podwyższony stopień sprężania jest możliwy, jest system natrysku oleju, który rozpyla chłodzący olej na spodnią stronę koron tłoków, aby utrzymać temperaturę pod kontrolą. Nowe stalowe korbowody są kute w jednym kawałku, a następnie końce wału korbowego są łamane, tworząc lżejszy i mocniejszy korbowód z idealnie dopasowaną pokrywą łożyska.
Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie bloku '01 Odyssey i zamiana tłoków '05 RL. Nie jestem pewien co do bloku '01-02 MDX, to powinno być sprawdzone. Wał korbowy '03-04 MDX, który jest tą samą częścią co '05 RL, nie będzie działał. Podsumowując, sprawdziłem wał korbowy, korbowody nie mogą być używane ani z '03-04 MDX, ani z '05 RL na bloku Odyssey - nie będą działać. Dobre są tylko tłoki/pierścienie 'RL.
 
Discussion starter · #50 ·
Cocoa said:
Czy tak byłoby w przypadku osób, które używają 125 strzałów podtlenku azotu, takich jak ja?
Jeśli dobrze to dostroisz (bezpieczne AFR), powinno być dobrze
 
Czy ktoś wie, gdzie można dostać krótki blok J35A4? Nie mogę go znaleźć na żadnym złomowisku. Sprzedają go jako cały silnik :(
 
Cocoa said:
Czy tracisz moc w górnym zakresie z blokiem J35 i głowicą J30? W przeciwieństwie do samego standardowego J30?
Jak stwierdzono wcześniej w tym wątku...
Oto opcje zamiany wraz z krótkimi zaletami/wadami:Zajmę się szczegółami później J35A4/J32A2BLOK/GŁOWICE (w tym kolektor (górny/dolny), przepustnica)------------------J30A1/J30A1zaleta: nie wymaga modyfikacji.wada: brak momentu obrotowego, dopóki nie włączy się turbo/sc.J30A1/J32A2zaleta: moc w średnim i górnym zakresiewada: tłoki J30A1 muszą zostać zmodyfikowane, aby pasowały do dużych zaworów J32A2 (wlotowych).Niewiele momentu obrotowego, dopóki nie włączy się turbo/sc.J32A2/J32A2zaleta: nie wymaga modyfikacji, moc w średnim i górnym zakresie.wada: moment obrotowy jest nadal w porządku, ale lepszy niż J30A1J35A4/J30A1zaleta: brak modyfikacji, duży moment obrotowy, ładny zakres średniwada: moc w górnym zakresieJ35A4/J32A2zaleta: świetne całe pasmo mocy, a zwłaszcza moment obrotowy.wada:W przypadku bloku '03-04 Odyssey lub '03-04 MDX wymagane jest zakupienie tłoków Acura RL z 2005 roku (nowy zestaw 50 $ każdy) Jest to nadal najlepsza opcja, ponieważ tłoki te mają prześwit dla dużych zaworów J32A2 (wlotowych) 36 mm, więc nie jest wymagana żadna modyfikacja. Pomimo faktu, że mają wyższy współczynnik sprężania 11,0:1, nawet doładowanie może być tutaj używane z niskim doładowaniem do 7 psi z chłodzeniem międzystopniowym (przy założeniu bezpiecznego AFR).
 
Oto, co mówi Acuranews:


Kuty wał korbowy RL jest podobny do tego z MDX, ale z poprawionymi przeciwwagami, aby pomieścić ciężar tłoków o wyższym stopniu sprężania. Dzięki wyższym, wzmocnionym koronkom te nowe tłoki podnoszą stopień sprężania (w porównaniu do MDX) z 10,0:1 do 11,0:1. Poprzednia generacja 3.5 RL miała stopień sprężania 9,6:1. Podwyższony stopień sprężania jest kluczowym elementem wzrostu mocy w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji. Częścią powodu, dla którego ten podwyższony stopień sprężania jest możliwy, jest system natrysku oleju, który rozpyla chłodzący olej na spodnią stronę koron tłoków, aby utrzymać temperaturę w ryzach. Nowe stalowe korbowody są kute w jednym kawałku, a następnie końce wału korbowego są łamane, tworząc lżejszy i mocniejszy korbowód z idealnie dopasowaną pokrywą łożyska.
Czy można uzyskać te same efekty chłodzenia olejem z blokiem 03-04 MdX? A może jest to zupełnie nowa konstrukcja portu olejowego tylko dla nowego RL?
 
Cocoa said:
Czy tracisz moc w górnym zakresie z blokiem J35 i głowicą J30? W przeciwieństwie do samego standardowego J30?
Myślę, że to tylko kwestia tego, ile mocy w górnym zakresie zostanie utracone. Jeśli niewiele, to nie powinno być to ogromnym problemem. Moc przy niskich obrotach i tak byłaby dla nas najlepsza, dla mnie, kiedy ścigam się na dragach, chciałbym mieć więcej mocy przy niskich i średnich obrotach!
 
Discussion starter · #57 · (Edited)
Ok, wracam z wizualnym dowodem i odpowiedziami na Twoje powyższe pytania ;)

Oto zdjęcie pokazujące różnicę w zaworach dolotowych/wylotowych J32A2 (CL-S/TL-S).
Największy to zawór dolotowy o średnicy 36 mm w porównaniu do 30 mm wylotowego.

Image


A oto zdjęcie pokazujące różnicę między tłokami 3.5

Od lewej do prawej:
'05 Acura RL, '02-04 Honda Odyssey, 03-04 Acura MDX

Image


Numer części tłoka
13010-RJA-000, 2005 RL, 50,47 USD, 36 mm/30 mm (zawory dolotowe/wylotowe)
13010-PGK-A01, 2002-2004 Odyssey, 29,89 USD, 30 mm/30 mm
a zawory Accord V6 mają 30 mm/30 mm.

A ponieważ tłok MDX jest dokładnie taki sam jak Odyssey, trzymajmy się Odyssey.

To udowodniony dowód pokazujący, że tłoki '05 RL idealnie pasują do dużych 36-milimetrowych zaworów dolotowych CL-S/TL-S podczas montażu głowic 3,2 l na bloku 3,5 l, podczas gdy tłoki '02-04 Odyssey wymagały usunięcia metalu, aby dopasować kieszenie zaworów.
Trzymajmy się po prostu Odyssey

Przy okazji, zestaw tłoków '05 RL po 50 $ za sztukę można kupić na stronie acuraautomotiveparts.org

Zatem ci, którzy chcą głowic J32A2 (CL-S/TL-S) na kompletnym bloku J35A1 ('01 Odyssey), najlepiej postawić na tłoki '05 RL, w przeciwnym razie zdobądź tłoki '02-'04 Odyssey i zleć warsztatowi obróbkę "kieszeni" zaworów

Lub inną opcją są głowice '01-03 J32A2 (CL-S/TL-S) na bloku '01-03 J32A2 (CL-S/TL-S). Ale potrzebujesz wału korbowego i korbowodów Odyssey '01-03, jak wskazano na stronie 1 (patrz lista J35A1/J32A2) + tłoki '05 RL

Lub ci, którzy chcą tylko wymienić blok 3.5, mogą użyć standardowych głowic 3.0, ale ze stratą mocy u góry:
TAG said:
Jeździłem z mocą 270+WHP, kiedy miałem SC i standardowy J30 z ciśnieniem 8,5 psi

Potem włożyłem silnik 01 ody i włożyłem SC i jechałem z tą samą mocą szczytową 270+WHP z 5,5. Zyskałem niesamowitą ilość momentu obrotowego. Wysokie pasmo obrotów wyglądało na lepsze, więc postanowiłem zmienić wałki rozrządu.

Dostałem zestaw głowic typu S i włożyłem je zamiast tego. Zrobiłem test na hamowni i teraz górne pasmo mocy było wyraźnie lepsze. Zrobiłem tylko kilka przejazdów, aby sprawdzić, czy głowice robią różnicę i sprawdzić A/F. Teraz konsekwentnie jeździłem 308 ...
 
WOW! Pierwszy w historii udokumentowany wizualny dowód z historii V6P :up: dotyczący zamiany 3.5L z cennymi informacjami. Człowieku, powinieneś być na pensji V6P :D, ponieważ właśnie oszczędzasz innym mnóstwo pieniędzy, aby się tego dowiedzieć :up2:
 
Discussion starter · #59 ·
Powinienem dostawać pensję od członków :D, ponieważ zaoszczędziłem im pieniądze na zakup tłoków do porównania.
 
Blok 01-02 Odyssey powinien bez problemu pasować do tłoków 05' RL z głowicą J32A2, prawda? Właśnie kupiłem blok 01-02 Odyssey od RDX i głowicę od Aidana. Moim następnym krokiem były tłoki RL, jeśli pasują idealnie, tak jak w blokach MDX.
 
41 - 60 of 796 Posts