Accord V6 Forum banner
61 - 80 of 796 Posts
Met de RL-zuigers kom je uit op een compressieverhouding van 11:1. Welke koppakkingen kunnen worden gebruikt om deze terug te brengen tot ongeveer 10:1?

Discussion starter · #62 · (Edited)
Cocoa said:
De 01-02 Odyssey Block zou geen probleem moeten hebben om de 05' RL zuigers met de J32A2 kop erop te passen, toch? Ik heb net de 01-02 Odyssey block gekocht van RDX en de kop van Aidan. Mijn volgende stap waren de RL zuigers als ze perfect passen zoals ze doen op de MDX blokken.
Odyssey '01 blok past op Type S koppen ;).
Trouwens, als je kijkt naar een complete montageblok van '02 Odyssey, heeft deze een ander onderdeelnummer dan '01 Odyssey. Maar 01 Odyssey is bewezen te werken (TAG), dus ik neem aan dat het de beste pasvorm is.

'02-04 Odyssey krukas/drijfstang onderdeelnummers zijn hetzelfde, en '05 RL zuiger past op '02-04 Odyssey drijfstang.

• Like
Reactions: 03TLSNC
Discussion starter · #63 ·
Cocoa said:
En hoe zit het met het olie-injectiesysteem dat olie op de RL-zuigers spuit om ze koel te houden? Zouden we dat ook nodig hebben om detonatie te verminderen of te voorkomen dat er iets ergs gebeurt?
Afstemmen met veilige AFR en IC als je FI gebruikt, zou de problemen moeten oplossen.

Cocoa said:
Met de RL-zuigers kom je uit op een compressieverhouding van 11:1. Welke koppakkingen kunnen worden gebruikt om deze te verlagen tot ongeveer 10:1?
Als je de CR wilt verlagen, heb je dikkere pakkingen en/of vervroeging van de timing nodig. Welke dikkere pakkingen, wie weet. Maar ik zou 11.0:1 CR behouden, het is geweldig voor NA en zelfs sommige geblazen M5 met die gekoelde 7psi

Discussion starter · #65 · (Edited)
Cocoa said:
Wat is het verschil tussen de "PISTON SET (OS 0.25)" en de "PISTON SET (STD)". Welke is de juiste om te kopen? Hier is de link

http://acuraautomotiveparts.org/acura/jsp/mws/prddisplay.jsp
OS betekent oversized (in dat geval extra 25 mm) van origineel. Ze hebben in de loop der jaren verwarrende veranderingen doorgevoerd. Ik raad ten zeerste aan om '05 RL-zuigers (50 dollar per stuk) te kopen voor de 3,5L-swap.

En Odyssey '02-04 krukas/drijfstangen

Discussion starter · #67 ·
Welk blok gaat u gebruiken?

Hoe dan ook, 2002 MDX-lijsten (acuraautomotiveparts.org)
Product #
7465 ZUIGERSET (STD)
7483 ZUIGERVEERSET (STD)
7640 ZUIGERSET (OS 0,25)
7540 ZUIGERVEERSET (OS 0,25)
7806 DRIJFSTANG,
8016 KRUKAS
8389 POELIE, KRUKAS

2001 MDX lijsten als:
Product #
7640 ZUIGERSET (OS 0,25), $79,87 (per stuk)
7540 ZUIGERVEERSET (OS 0,25), $101,49 (per stuk)
7806 DRIJFSTANG, $87,27 (per stuk)
8016 KRUKAS, $487,94
8389 POELIE, KRUKAS, $72,45 (per stuk)

Dus drijfstang/krukas/poelie zijn hetzelfde tussen '01-02
De zuigers/veren zijn OS voor '01 en passen bij '02 OS, dus ik zou ze gebruiken.

En waarom haal je geen '05 RL zuigers/veren en bevestigde Odyssey onderdelen die ik
heb voorgesteld? Ze zijn goedkoper (gecombineerd) vs MDX, RL zuigers vereisen geen
modificatie en de rest van de Odyssey onderdelen zijn precies dezelfde kwaliteit als MDX.

Dit is wat ik gebruik:
2005 RL (acuraautomotiveparts.org)
Product #
444618 ZUIGERSET (STD), $50,47 (per stuk)
444619 ZUIGERVEERSET, ZUIGER (STD), $32,67 (per stuk)

2002-04 Odyssey (hondaautomotiveparts.com)
Product #
368269 DRIJFSTANG, $79,48 (per stuk)
368270 KRUKAS, $367,32

Je hebt ook een nieuwe set drijfstang- en krukaslagers ('02-'04 Odyssey) nodig, samen
met koppakkingen, afhankelijk van welke koppen je gaat gebruiken.

Daarnaast gebruik ik 2003 CL Type S BLOCK (auto) - J32A2 vanwege betere sleeves.
Natuurlijk kan het Odyssey blok vanaf 2001 gebruikt worden en 2002-04 moet voor de zekerheid dubbel gecontroleerd worden, maar het lijkt goed te passen.

:eek: wow geweldige info... zo jaloers op je 6e generatie!!!

Discussion starter · #71 ·
Bedankt :up2:

Wat is de kans om een J35-blok met J32-koppen naar een compressieverhouding van 9,4 of lager te krijgen? Dit is het enige dat me tegenhoudt bij het beslissen over een J32-blok of een J35-blok.

Discussion starter · #73 ·
DeadDoc said:
Wat is de kans om een J35-blok met J32-koppen naar een 9.4 of lager CR te krijgen? Dit is het enige dat me tegenhoudt om te beslissen over een J32-blok of een J35-blok.
Dat hangt af van je doelen. ThinJim is degene die zijn 3.5 CL-S 6MT bouwt met solide deck sleeves, lage CR internals en een turbo kit toevoegt :cool: Alle onderdelen zijn op maat gemaakt en duur.

Je kunt een hoge CR krijgen, wat ik nu laat installeren en de boost verhogen tot niet meer dan 7 psi om veilig te zijn met een goede AFR.

Trouwens, het verschil tussen J32A2 en J35A* zijn alleen krukas/drijfstangen/zuigers, de blokken zijn even groot, behalve dat J32A2 sleeves beter zijn qua warmteafvoer. Ik koos voor J32A2. Er zijn ook verschillen in krukas/drijfstangen voor 3.5 en blokken. Ik ontdekte dat 03-04 MDX en '05 Odyssey niet passen

02AV6 said:
Dat hangt af van je doelen. ThinJim is degene die zijn 3.5 CL-S 6MT bouwt met solide deck sleeves, low CR internals en een turbo kit toevoegt :cool: Alle onderdelen zijn op maat gemaakt en duur.

Je kunt high CR krijgen, wat ik nu laat installeren, en de boost verhogen tot niet meer dan 7 psi om veilig te zijn met een goede AFR.

Trouwens, het verschil tussen J32A2 en J35A* zijn alleen krukas/drijfstangen/zuigers, de blokken zijn even groot, behalve dat J32A2 sleeves beter zijn qua warmteafvoer. Ik koos voor J32A2. Er zijn ook verschillen in krukas/drijfstangen voor 3.5 en blokken. Ik ontdekte dat 03-04 MDX en '05 Odyssey niet passen
Welnu, de doelen zijn om de CR genoeg te verlagen om veel boost te kunnen pushen. 11+ misschien in de range van laten we zeggen 15-20.

Uiteindelijk had ik de J35A4...hij kwam vandaag binnen......

Dat maakt het een 02 Odyssey, correct? Dus nu alleen nog de RL-zuigers en ik ben klaar?

Of zouden de J32a2-koppen passen op de 02+ J35-blokken zonder problemen met de klepspeling? Ik ben nog steeds een beetje bang om met de 11:1 CR met 125 shot lachgas te gaan...

Discussion starter · #80 ·
MichaelQ said:
:confused:
Dus even voor de duidelijkheid. Je gebruikt het 3.2 blok met 3.5 internals en 3.2 koppen. Wauw, dit wordt verwarrend!

Heb je een link voor ThinJim's plannen.
:yes:
Krukas/drijfstangen maken 3.5L, blokken zijn hetzelfde ;)

en ThinJim's plannen

61 - 80 of 796 Posts