Accord V6 Forum banner

Maksymalnie 130 mil na godzinę?? Sterowane komputerowo?

13K views 62 replies 28 participants last post by  VTEC_V6  
#1 ·
Właśnie kupiłem Accorda 03 4dr v6 i słyszałem, że jego maksymalna prędkość to 130 mil na godzinę. Jeszcze nie jechałem szybciej niż 100. Czy to prawda? Prędkościomierz wskazuje do 160, o co chodzi?

Dzięki...też jestem nowicjuszem, więc dopiero się uczę.
 
#2 ·
Witamy :wave:

Tak, jest komputerowo ograniczony do 130 MPH. Chociaż jeśli pojedziesz tak daleko na prędkościomierzu, odczyta on 135 MPH, ponieważ jest nieprawidłowy. Jechałem 143 MPH w moim samochodzie, ale ponieważ nasz ma około 10 MPH, więc naprawdę jechałem około 133 MPH.

Accord nigdy nie był przeznaczony do tak szybkiej jazdy (pod względem zawieszenia). Chociaż niektórzy obliczyli 148 MPH dla AV6 7. generacji. Ale zawieszenie samochodów nie jest nawet do tego stworzone, stąd ogranicznik.

Można to jakoś usunąć, ale jak dotąd nikt tego nie zrobił.
 
#3 ·
Zawieszenie? Nie sądzę. Indeks prędkości opon to jedyna rzecz, która ogranicza prędkość. Gdyby Honda założyła opony o indeksie Z, naprawdę nie musieliby zakładać ogranicznika. Ale samochód nigdy nie osiągnie 160, z ogranicznikiem lub bez. Chyba że uda ci się znaleźć mnóstwo koni mechanicznych.
 
#4 ·
I nawet jeśli znajdziesz sposób na podniesienie samochodu, czas potrzebny na przejście od 120 do 140+ zajmuje DUŻO czasu.... Mam na myśli WOH... Tak, wciąż jest szybszy niż niektóre samochody, ale jest WOLNY, gdy już jedziesz tak szybko... Ale z drugiej strony, czego chcesz, to tylko Accord... :) W każdym razie ogranicznik prędkości jest dlatego, że rząd daje zniżki na podatki i tym podobne... Pomyśl o tym w ten sposób, dlaczego ekonomiczny samochód miałby w ogóle jechać 100 mil na godzinę? No weź, nie masz powodu, żeby jechać tak szybko... Bądź szczęśliwy, że osiągamy 130, i tak, słyszałem, że 143 mile na godzinę to nasza maksymalna prędkość, ale samochód jest ograniczony, po co w ogóle jechać szybciej niż 130 mil na godzinę? Tak, chciałbym, żeby limit został usunięty, ale tak naprawdę nie potrzebuję, nawet ludzie ścigający się nie przekraczają często 100... a jeśli tak, to nie musisz być na drodze publicznej ze względu na niebezpieczeństwo...
 
#6 · (Edited)
Słyszałem, że to zwykle aerodynamika ogranicza prędkość maksymalną samochodu. Na przykład: czytałem, że było kilka przypadków Audi TT coupe, które wzbiły się w powietrze na autostradzie zaraz po premierze. Dlatego spojler stał się standardowym akcesorium, ponieważ zmniejszał siłę nośną, jaką zaokrąglony korpus samochodu wytwarzał przy dużych prędkościach.
 
#7 ·
[B]warptera [/B] 22 lipca 2003 o 22:26 said:
Myślałem, że ocena prędkości to tylko kwestia bezpieczeństwa, co oznacza "niebezpieczne powyżej takiej a takiej prędkości". ale tak naprawdę nie wiem.

Słyszałem, że to zwykle aerodynamika ogranicza prędkość maksymalną samochodu. na przykład: czytałem, że było kilka przypadków Audi TT coupe, które startowały na autostradzie zaraz po premierze. dlatego spojler stał się standardowym akcesorium, ponieważ zmniejszał siłę nośną, jaką okrągły korpus samochodu wytwarzał przy dużych prędkościach.

-w
Używając fizyki, istnieje punkt, w którym siła przyspieszenia i siła oporu wiatru stają się równe, a samochód będzie wtedy poruszał się ze stałą prędkością (cokolwiek jest naszą maksymalną prędkością). więc tak, masz rację... to w zasadzie aerodynamika ogranicza RZECZYWISTĄ prędkość maksymalną samochodu. jest to sterowane komputerowo ze względu na czynniki, takie jak sugerowane przez ludzi, takie jak zachęty podatkowe i opony, które nie są przeznaczone do obsługi tych prędkości.

w każdym razie wiem, że coupe ma bardzo niski współczynnik aerodynamiczny 0,29. pozwala to na dłuższą jazdę, aż siły faktycznie się zrównoważą i zniwelują.
 
#8 ·
[B]warptera [/B] w dniu 22 lipca 2003 o godzinie 22:26 said:
Myślałem, że ocena prędkości to tylko kwestia bezpieczeństwa, co oznacza "niebezpieczne powyżej takiej a takiej prędkości". ale tak naprawdę nie wiem.
Nie, nie sądzę. Producent samochodów nie może brać na siebie odpowiedzialności za posiadanie pojazdu, który może jechać szybciej niż opony zamontowane fabrycznie. Na przykład Accord ma opony o indeksie H (H = 130 mph), więc ograniczają prędkość maksymalną samochodu do 130. Każdy samochód, który jest wyposażony w opony o indeksie H, będzie ograniczony do maksymalnej prędkości 130 mph... niektórzy producenci ograniczą prędkość maksymalną do wartości mniejszej niż ta, do której są przeznaczone opony... na przykład nowy Mazda 6s jest elektronicznie ograniczony do prędkości maksymalnej 120 mph, mimo że jest wyposażony w opony o indeksie H.



[B]warptera [/B] w dniu 22 lipca 2003 o godzinie 22:26 said:
...Czytałem, że było kilka przypadków, w których coupe Audi TT startowały na autostradzie zaraz po premierze. Dlatego spojler wargowy stał się standardowym akcesorium, ponieważ zmniejszał siłę nośną, jaką zaokrąglony korpus samochodu wytwarzał przy dużych prędkościach.
:eek: To byłoby niesamowite. Trudno w to uwierzyć.... pamiętasz, gdzie to widziałeś?
 
#9 · (Edited)
:eek: To byłoby niesamowite. Trudno w to uwierzyć.... pamiętasz, gdzie to widziałeś? [/B]
Nie. Myślę, że to mógł być pasek boczny w starej road&track (prawdopodobnie 3-4 lata temu), ale pamiętam, że po przeczytaniu tego nigdy więcej nie widziałem TT bez spoilera. Plus myślę, że doposażyli wszystkie te sprzedane bez niego, gdy przyjeżdżały na serwis.

Ale po prostu spójrz na profil samochodu następnym razem, gdy zobaczysz taki. Jest idealnie płaski na dole, a góra jest jak dwie idealne kopuły. To stworzyłoby obszar niskiego ciśnienia na górze i przy wystarczającej prędkości to wznoszenie (wraz ze wznoszącym się wzgórzem) pokonałoby ciężar grawitacyjny samochodu.

Czytałem również, że nowy VW Beetle wytwarza dodatkową siłę nośną przy prędkości ~135 mph (na szczęście nawet turbo nie osiągnie takiej prędkości). Autostrada to niesamowita rzecz, prawda?

-w

ps-Nawiasem mówiąc, widziałem zdjęcie mclarena f1, nad którym niemiecki dyrektor motoryzacyjny stracił kontrolę przy szacowanej prędkości ~210 mph (na podstawie śladów opon). Na szczęście zwolnili na tyle, zanim wylecieli z drogi, że on i jego pasażer wyszli z tego cało. Ale nie można powiedzieć wystarczająco dużo o odporności na zderzenia tego zgniatalnego włókna węglowego:

Image


[edit: Szukałem "audi tt spoiler" i znalazłem kilka linków:

ostatni akapit=http://autoreviews.com/audi/tt_2000.html

http://www.audiworld.com/news/99/ttrecall/tt_recall.shtml

]
 
#10 ·
[B]BigB2k3 [/B] w dniu 22 lipca 2003 o godzinie 21:25 said:
i nawet jeśli znajdziesz sposób na podniesienie samochodu, czas potrzebny na przejście od 120 do 140+ jest DŁUGI.... Mam na myśli WOH... Tak, nadal jest szybszy niż niektóre samochody, ale jest WOLNY, gdy już osiągniesz taką prędkość... Ale z drugiej strony, czego chcesz, to tylko Accord... :)

W każdym razie ogranicznik prędkości jest dlatego, że rząd udziela zniżek na podatki i tym podobne... Pomyśl o tym w ten sposób, dlaczego ekonomiczny samochód miałby w ogóle jechać 100 mil na godzinę? Chodzi mi o to, że nie masz powodu, żeby jechać tak szybko... Ciesz się, że osiągamy 130, i tak, słyszałem, że 143 mpg to nasza maksymalna prędkość, ale samochód jest ograniczony, po co w ogóle jechać szybciej niż 130 mph? Tak, chciałbym, żeby limit został usunięty, ale tak naprawdę nie potrzebuję, nawet ludzie ścigający się rzadko przekraczają 100... a jeśli tak, to nie musisz być na drodze publicznej ze względu na niebezpieczeństwo...
Założyli opony H do 7. generacji :eek: . Mam opony V w moim samochodzie, które są OEM Michelins. Ok, nie miałem pojęcia, że to powód ogranicznika. Twoje inne punkty również to potwierdzają, ale zaufaj mi, zawieszenie też nie jest do tego przystosowane (za wysokie i za miękkie).

Codziennie uczysz się czegoś nowego :) .
 
#11 ·
4-cylindrowy osiąga maksymalnie 130.
Silnik V6 z 6 biegami osiąga maksymalnie 151...

6 biegów jest tak zestopniowanych, aby osiągać ponad 180... z mocą około 400 KM byłoby to łatwe do zrobienia (z innymi ulepszeniami bezpieczeństwa).

Mój ojciec ma C32 i osiąga maksymalnie 200... to V6 z doładowaniem z kołami pasowymi ReNNtech i ulepszeniem ECU...
 
#12 ·
Gdzie mogę znaleźć indeks prędkości moich opon? Najbliższe, co mogę znaleźć, to duży "91V" po "P205/60R16". Samochód to sedan z '03 roku, więc powinien mieć opony z indeksem "H", ale nie widzę żadnego "H" na oponie. Czy szukam we właściwym miejscu?
 
#13 ·
[B]rick currie [/B] z 23 lipca 2003 o 12:44 AM said:
Gdzie mogę znaleźć oznaczenie prędkości moich opon? Najbliższe, co mogę znaleźć, to duży "91V" po "P205/60R16". Samochód to sedan z '03, więc powinien mieć opony z indeksem "H", ale nie widzę żadnego "H" na oponie. Czy szukam we właściwym miejscu?
Moje też miały indeks V (już ich nie używam), dobre do 150 mil na godzinę:eek:. ale w każdym razie, 130 mil na godzinę, 150 mil na godzinę, nie sądzę, żebym w najbliższym czasie jeździł z taką prędkością.
 
#17 ·
usunięcie ogranicznika prędkości jest dość proste: zaktualizuj kod ECU, aby go usunąć lub kup system Hondata lub podobny chip...
Jestem pewien, że możesz po prostu pójść do dealera Hondy i zlecić im flashowanie ECU z usuniętym ogranicznikiem, prawda?

A Hondata nawet nie dotknie silników V-6. Tylko 4-cylindrowe.
 
#18 ·
v6 z 6 biegami osiąga prędkość maksymalną 151...
Czy ktoś może to zweryfikować? Szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co do maksymalnej prędkości 6-biegowej skrzyni. Czy ktoś faktycznie rozpędził 6-biegową skrzynię z 2003 roku do 150 lub w pobliże tej prędkości?:confused: Wszelkie uwagi będą mile widziane. Dzięki
 
#23 · (Edited)
[B]silver6speed [/B] w dniu 23 lipca 2003 o godzinie 11:07 AM said:
Czy ktoś może to zweryfikować? Szukałem i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na temat maksymalnej prędkości 6-biegowej skrzyni. Czy ktoś faktycznie rozpędził 6-biegową skrzynię z 2003 roku do 150 lub w pobliżu tej wartości?:confused: Wszelkie uwagi będą mile widziane. Dzięki
Stary, nie myślisz, hehe

Jak ktoś może mieć swój samochód tak szybki, jeśli jest elektronicznie ograniczony? DOH

Na razie nie ma możliwości usunięcia limitu, dopóki nie pojawi się nowy programista, w przeciwnym razie najszybciej, jak możesz jechać, to 130 MPH, niezależnie od tego, co pokazuje prędkościomierz...
 
#24 ·
Miałem swój do 135 mil na godzinę przez około 2 mile i utrzymywał się na 135 mil na godzinę i nigdy nie przekroczył tej wartości.
Twój prędkościomierz mógł wskazywać 135 mil na godzinę, ale myślę, że Twoja rzeczywista prędkość wynosiła prawdopodobnie 130 mil na godzinę, ze względu na elektroniczny ogranicznik.
 
#25 ·
[B]03LXV6Guy [/B] w dniu 23 lipca 2003 o godzinie 14:04 said:
Twój prędkościomierz mógł wskazywać 135 mph, ale myślę, że Twoja rzeczywista prędkość wynosiła prawdopodobnie 130 mph, ze względu na elektroniczny ogranicznik.
Cóż, myślę, że to bzdura, ponieważ samochód jest elektronicznie ograniczony, nie sądzę, żeby samochód znał dokładną prędkość, z jaką się porusza... po prostu używa prędkościomierza, żeby to wiedzieć. Na przykład, jeśli jedzie 130 i próbuje jechać 131, zadziała ogranicznik.

Poza tym ma 2% przyciemnienia... to jak malowanie okien na czarno. Nawet limuzyny nie są tak ciemne.